Acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimați acordul pentru folosirea cookie-urilor. Pentru a multe detalii despre cookie-uri dați click aici.
ÎNCHIDE

13
APR
2012

ISO 9000 = You get what you give

 

Nu stiu daca ati luat parte pana acum intr-un proiect de certificare ISO 9000, in orice caz, sansele sunt mari sa fi auzit la un moment dat ceva de genul “Lasa ca am vazut eu ce-i si cu ISO asta.. o gramada de hartii.. nu stie nimeni ce-i acolo.. au venit niste baieti, ne-au spus ceva despre calitate..”. In general, asta e perceptia oamenilor de afaceri fata de o certificare ISO 9000: cateva bibliorafturi pline de documente care nu prea sunt deschise si un certificat obtinut, necesar pentru a participa la licitatii. Aceasta perceptie porneste de la o realitate existenta pe piata, complet diferita de spiritul in care a fost creata familia de standarde ISO 9000 si anume de a pune la punct un sistem de management capabil sa ofere calitate in mod constant. Cine e de vina? As spune ca toti jucatorii de pe aceasta piata: consultantii, firmele de certificare, organismele de acreditare, autoritatile publice si clientii. Bineinteles, toti dau vina unii pe altii pentru rezultatele sub asteptari ale unei implementari ISO 9000.

 

Totusi,  deciziile care fac diferenta intre un sistem de management functional si o simpla hartie pusa pe perete sunt luate de CLIENT. Cu riscul sa-mi supar o parte dintre clienti, voi vorbi despre cum pot influenta deciziile lor rezultatele sistemului de management implementat.

 

Ca si client, trebuie sa stii ca o implementare de sistem functional de management al calitatii presupune activitati de genul: numirea unui project manager, analiza sistemului de management existent, instruirea top-managementului, elaborarea documentatiei, documentarea proceselor, instruirea auditorilor interni, lansarea documentatiei si altele. E un proiect amplu, care dureaza cel putin 6 luni. Asa ca nu te mira daca vrei primi oferte de pret de 2-3 mii de euro pentru consultanta, in ideea in care sunt necesare cel putin 10 sedinte de consultanta de 6-8h fiecare. Intr-adevar, sunt firme de consultanta care-si ofera serviciile si cu 2-3 sute de euro, dar nu te astepta sa-ti puna la punct un sistem de management functional. Cel mult iti vor face o documentatie necesara pentru certificare.

 

De asemenea, trebuie sa stii ca nu e suficient sa platesti o firma de consultanta buna pentru a avea un sistem de management functional. Daca esti CEO/GM/DG trebuie sa te si implici personal in proiect . De ce? Pentru simplul fapt ca functionarea unui sistem de management se realizeaza prin implicarea intreg personalului din organizatie, care e cu ochii pe tine. Ce faci tu, fac si ei. Asa ca ar fi bine sa participi la acea sedinta de instruire a top-managementului la care ti-a recomandat consultantul sa participi. Altfel, ce mesaj crezi ca transmiti colegilor? Ca acesta nu e un proiect suficient de important incat sa se bucure de participarea ta. Si cam asa se va “bucura” si de participarea si implicarea lor.

 

Sau atunci cand consultantul iti explica care este rolul politicii in domeniul calitatii si cum ar trebui s-o formulezi, nu-i spune “Stai putin, eu te platesc pe tine sa-mi faci consultanta si tu-mi dai mie de lucru?!”. Pentru consultant e mult mai usor sa vina cu un template de politica si sa schimbe numele companiei decat sa te invete pe tine cum ar trebui formulata o politica a calitatii si s-o scrii tu. Da, asta necesita cateva ore de lucru in plus din partea ta, dar face diferenta, pentru ca oamenii din firma vor simti “amprenta” ta si altfel o vor lua in serios.

 

Sau atunci cand consultantul iti recomanda sa cumperi un software de management al calitatii, nu-l intreba “E obligatoriu? E o cerinta a standardului? Nu ne putem certifica fara asa ceva?” – nu, nu e obligatoriu pentru certificare, dar exista o diferenta majora intre un sistem electronic flexibil si unul “pe hartie” greoi. Exemplele pot continua.

 

Nu credeam sa inchei post-ul cu un citat din Jennifer Lopez  , dar exact asa stau lucrurile si in managementul calitatii – “You get what you give. What you put into things is what you get out of them.”

 

https://www.youtube.com/watch?v=cPAEFnVZVOs

Scris de Calin Sarchiz

 

Inapoi la blog

Contact Rapid


Verificare Certificat

SAU

Ultimele știri

19 Septembrie 2017

MADORA CHEMICALS SRL alege serviciile de certificări URS România Mai mult

03 August 2017

Înscrie-te acum! Ultimele 9 locuri pentru cursul de stivuitoriști din 16 August - Piatra Neamț Mai mult

25 Iulie 2017

Curs de Specializare Fochist clasa C – București, 14 August 2017 Mai mult

x

Atenție!

Error text